2011. december 9., péntek

Születéstörténet


Születéstörténet

2011.11.28:

Már egy ideje voltak jóslóim,de mindig abbamaradtak.
E nap is már nagyon türelmetlen voltam,hiszen 27..ére voltam kiírva.
Délután 14 után megint éreztem a fájásokat,de nem múlt el,vissza-vissza tértek. Aztán elkezdtem figyelni az órát és szép 20 percenként jöttek,de volt,hogy 1 kimaradt. Ekkor éreztem már valami biztos lesz,mert ilyen rendszerességgel még nem jöttek a keményedések.
Este 19 körül már 15 percenként jöttek a fájások. Ekkor apával megbeszéltük,hogy nem  várunk tovább Gabikát átvisszük a barátnőmhöz,mert lehet éjjel már be kell mennünk.
9 körül már szép 10 perces fájásaim voltak. A dokim azt mondta,hogy mivel második baba,ha 10 perc alá megy a fájás menjünk be,mert nem tudni milyen gyorsan születik meg,és azt is tudni kell,hogy 1 órára lakunk a kórháztól.
23 órakor hívtuk a mentőt,mert már 7-8 perces fájásaim voltak. Az állomás 5 percre van,hamar ki is értek. A mentőorvos megvizsgált,persze ekkor nem 7,hanem 15 percenként jött a fájás,és 1 percig tartott. A sofőr nagyon erőszakos volt,hiába mondtam,hogy a Szent Istvánban szülök,oda kell vinni,be van írva a könyvembe,ő csak erősködött,hogy bevisznek a Margitba,mert oda tartozom,és majd ott eldöntik,hogy tovább lehet e vinni.
Hát nekem ez nem tetszett,de próbáltam nyugodt maradni.
Meg mivel nem 5 perces fájásaim voltak elég érdekesen nézett rám a sofőr,mert ebből még úgyse lesz gyerek,meg …stb
Aztán mikor kiment cigi szünetet tartani a mentőorvos felhívta a főnőkét,aki közölte,hogy oda kell vinni a kismamát,ahova ő mondja,így indultunk el este éjfél előtt apával a Szent István kórházba.
Az utakon nem volt nagy forgalom,és még a szirénát is bekapcsolták,jó volt,nagyfiam élvezte volna.
Mikor odaértünk felmentünk a szülőszobára. A mentősök elmondták mi a helyzet. Jött egy szülésznő,aki rögtön CTG.-re kapcsolt és vártunk.
A fájások 7-8 percenként jöttek,de a gép nem mutatta ki mind.
Mivel nem  voltak rendszeresek a fájások azt mondták először,ha nem változik,akkor esetleg fel tudnak venni a nőgyógyászatra,és apa meg hazamegy,ha meg sűrűsödne a fájdalom,akkor szólok nekik.
Éreztem pedig a fájásokat,még a szülésznőnek is mondtam.
Ezután megvizsgált: méhszáj 2 ujjnyi,kezdődő szülés,nem tudni mikor lesz baba,várjuk.
Ott ültünk apával a vajúdóban másfél órát,míg semmi nem történt nagyon. Én nekem egyre erősebb fájásaim voltak,már 6 percenként jöttek,apa megpróbált pihenni.





2011.11.29:

3:20kor foglalhattuk el az egyik szülőszobát.(5db van a kórházban,de mivel melegfront jött,teltház volt,várni kellett)
Hát ha nem magam vagyok ott,csak látom,el se hiszem,hogy ez a szülőszoba. Szép barackvirág falak,hangulat világítás,csak én vagyok bent és apa,a falakon babaképek,nagyon szép berendezés. Nagyon tetszett minden. Miután elhelyezkedtünk jött a szülésznő,hogy menjek ki vele,megvizsgál,hogy alakul a méhszáj. Ekkor már 5 percenként éreztem a fájásokat.
Méhszáj szépen alakul,baba feje egyre lentebb van,szépen kitágultam,itt legkésőbb délelőttre baba lesz mondta. Ha tudok pihenjek azért. Hát próbáltam is,de amikor jött a fájás az nem volt kellemes. Tudtam,hogy mire kell számítani,hisz már szültem,de vhogy ez erősebb fájdalom volt,de csendben tűrtem mindent.
4:20kor már 3-4 percenként jöttek a fájások,feldurvultak,egyre keményebb volt,pihenni nem tudtam,vártam,hogy vége legyen,mert sok szünetet már nem éreztem.
Apa ott volt velem végig. Neki e nap 5.re kellett volna dolgozni menni,és előtte 10 perccel telefonált be,hogy éppen a szülőszobán vagyunk. Nem merték azt mondani,hogy menjen be,hanem mondták,hogy akkor maradjon velünk. Ez nekem is jól jött,mindenképpen azt szerettem volna,ha velem van ott.
5:30kor szóltam apának,hogy szóljon valakinek,mert nem bírom tovább és úgy érzem nyomnom kell. Apa pont kilépett  volna,mikor bejött a dokim és a szülésznő.
Gyors burokrepesztés volt.(jelzem nem éreztem,hogy elfolyt volna a víz,annyira lent volt már a feje).
Ez után a szülésznő segítségével gátvédelemmel próbáltunk szülni.
5 toló nyomás után ki is bújt az én drágám 5:44 perckor 3000gr.-al és 53cm.-el.
Rögtön rám tették még köldökzsinórt nem vágták el,ami nagyon jó volt. Ott volt rajtam,és rögtön mellre tettem,ami nagyon tetszett neki. Jó ideig így voltunk,majd apa elvághatta a köldökzsinórt és elvitték Balázst megmosni lemérni. Addig a doki engem elkezdett varrni.
Ezek után még kb. 8 óráig voltunk ott a szülőszobán,mert helyet is kellett csinálni nekem lent. A szülészet teli volt,így minden frissen szült anyukát a nőgyógyászatra tudtak tenni. Balázst a csecsemő osztályra vitték el.
Gondoltam pihenek majd,mivel egész éjjel fent voltam,de persze,hogy nem tudtam semmit,járt az agyam,ilyenkor,mintha az ember felpörögne és plussz energiát kapna.
Azt biztos,hogy gyors szülés lett a végére nagyon,hiszen a 3 perces fájások hamar átváltottak toló nyomásba, 1-2 perces nem is volt.
Örülök,hogy ismét simán megszülhettem kisfiamat és ,hogy apa is részese lehetett.

1 megjegyzés: